Beste Matthijs
Bedankt voor uw bijdrage.
We werken al met een bermbeheerplan. Het doel hiervan is dat we maar op vastgelegde perioden mogen maaien en zo zeldzame plantjes terug de kans krijgen om te groeien. De bloemen zouden dus vanzelf terug moete komen.
Bermen inzaaien met bloemenmengsel is toch een erg dure aangelegenheid. Kost best veel geld en je moet dit elk jaar opnieuw doen anders schiet er alleen nog onkruid (zonder bloemen) over?
Bloemen rondom de wegen
Van "Klimaatactieplan"
Ga naar het project
We hebben veel gras rondom de wegen, maar zeer weinig bloemen.
Is het haalbaar om meer bloemen te planten aan de bermen van de wegen?
Op smalle bermen kan dit over simpele wei bloemen gaan. Op bredere bermen kunnen echte bloemperkjes aangelegd worden.
Ik ben geen bloemenkenner, dus ik weet niet of weibloemen overal goed groeien en of ze allemaal veel bewatering vereisen. Noch weet ik hoeveel onderhoud een bloemperk jaarlijks met zich meebrengt.
Dat gezegd zijnde, is verwildering van de perkjes ook goed voor de natuur en met een omranding van propere, makkelijk snoeibare struikjes, zal het zicht er niet veel slechter op worden dan de huidige graskanten, denk ik.
Officiële updates
Laatste update: 12 november 2023
Geplaatst op 12 november 2023
Reacties
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Niet aanvaard
