Ga naar de hoofdinhoud

Bloemen rondom de wegen

Van "Klimaatactieplan"

Ga naar het project

We hebben veel gras rondom de wegen, maar zeer weinig bloemen.

Is het haalbaar om meer bloemen te planten aan de bermen van de wegen?

Op smalle bermen kan dit over simpele wei bloemen gaan. Op bredere bermen kunnen echte bloemperkjes aangelegd worden.

Ik ben geen bloemenkenner, dus ik weet niet of weibloemen overal goed groeien en of ze allemaal veel bewatering vereisen. Noch weet ik hoeveel onderhoud een bloemperk jaarlijks met zich meebrengt.

Dat gezegd zijnde, is verwildering van de perkjes ook goed voor de natuur en met een omranding van propere, makkelijk snoeibare struikjes, zal het zicht er niet veel slechter op worden dan de huidige graskanten, denk ik.

Officiële updates

Laatste update: 12 november 2023

Reacties

Delen

Geplaatst door

Huidige status

Niet aanvaard