Beste Peter, bedankt voor je wens.
Het gemeentebestuur vindt het heel belangrijk om de mensen aan te zetten om zoveel mogelijk met de fiets of te voet te gaan. Voor afstanden minder dan 5km heeft dit tal van voordelen. We doen dit al door o.a. campagnes als Gerinkel naar de winkel, waarbij we onze inwoners willen overtuigen om met de fiets of te voet naar de lokale middenstand te gaan. Twee vliegen in één klap.
Willen we als gemeente deelfietsen gaan aanbieden, dan zullen we hiervoor het best samenwerken met andere gemeenten en eventueel ook andere instanties (De Lijn, NMBS, ...) De meeste mensen zullen deze deelfietsen gebruiken als vervoermiddel van en naar het openbaar vervoer en hun werk.
Bij vragen, opmerkingen of suggesties kun je steeds contact opnemen met onze dienst duurzaamheid op duurzaam@wuustwezel.be.
Indien je graag wil weten wat wij nog allemaal hebben opgenomen in het meerjarenplan kan je dit terug vinden in het beleidsplan en meerjarenplan: https://wuustwezelwenst.be/nl-BE/projects/wuustwezel-wenst/info.
Deelfietsen
Van "Wuustwezel wenst"
Ga naar het project
Naar het voorbeeld van gemeente Brasschaat en anderen. Mogelijks het opstarten van een project voor deelfietsen. Dit zou hopelijk de kleine verplaatsingen, die nu nog gemaakt worden met de wagen, vervangen door het fietsen. Zo kan onze gemeente mogelijks in de toekomst meer autoluw worden en uitstralen met een gezonder imago.
Officiële updates
Laatste update: 19 mei 2020
Geplaatst op 19 mei 2020
Reacties(4)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van els descheemaeker
Geplaatst door:els descheemaeker
7 jaar geleden
ook tussen station Brecht en Wuustwezel. Dan kan je kiezen of je de bus of de fiets kan nemen.
Profiel van Tanja Schoutens
Geplaatst door:Tanja Schoutens
7 jaar geleden
@els descheemaeker inderdaad! als de bus weg is (omdat de trein weer 'ns een keer te laat is), dan zou je een fiets kunnen nemen. Nu kan dat ook, maar dan moet je deze binnen de 24u terug zetten aan station. En dat lukt me niet (altijd). Daarom neem ik (helaas) terug de auto tot aan Noorderkempen.
Profiel van Tanja Schoutens
Geplaatst door:Tanja Schoutens
7 jaar geleden
Deelfietsen, zodat je aan station Noorderkempen een fiets kan gebruiken en deze in Wuustwezel plaatsen. (En omgekeerd)
Profiel van Peter Geysen
Geplaatst door:Peter Geysen
7 jaar geleden
@Tanja Schoutens , deze is idd een prima aanvulling van het mogelijke systeem. Misschien dat onze gemeente kan/wil overwegen om in hetzelfde project als Brasschaat te stappen en dut met al onze omringende gemeenten. Zo is het financiële draagvlak groter en kan er ook mobiliteit buiten onze eigen gemeente plaatsvinden.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Gezien
Locatie
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq