Kan gedeelte Gemeentebos niet mee opgenomen worden in het eenrichtingsverkeer?
Van "Evaluatie éénrichtingsverkeer Kerkplaats"
Ga naar het project
Door dit mee op te nemen is het probleem van gevaarlijke situaties door bestuurders die het al dan niet bewust negeren van verbod om linksaf te slaan aan Kerkplein automatisch opgelost. Bijkomend is het parkeren aan beide straatkanten van Gemeentebos ook een probleem, straat is veel te druk en te smal hiervoor.
Reacties(1)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Tim Ipermans
Geplaatst door:Tim Ipermans
5 jaar geleden
En bijkomend elke straat enkelrichting die evenwijdig loopt met het Gemeentebos tussen de Bredabaan, Oude baan, Bosduinstraat en de Grotstraat.
Al die straten daartussen zijn te smal voor dubbel verkeer en je kan er een mooi circulatieplan voor maken.
Enkel de Bosduinstraat, Theo Verellenlaan, Grotstraat en Oude Baan zijn breed genoeg voor dubbele rijrichtingen.
Deze aanpassing is drastisch maar het maakt wel heel de dorpskern veilig.
Ik weet dat we dan het verhaaltje van De Lijn weer krijgen (zoals in het verleden) omdat de bus dan ook maar in één richting door de R. Novarumlaan kan en dat er een extra bushalte moet komen voor de andere richting in de Helpt Elkanderstraat.
Maar volgens mij hoort een bus en dan zeker geen harmonicabus in een dorpskern. Dat zie je nergens op de lijn van de 640 tussen Antwerpen en Loenhout, behalve in Gooreind. En zo ver is de Bredabaan ook niet te voet of met de fiets ...
Totaal aantal likes: 4, totaal aantal dislikes: 4
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Evaluatie éénrichtingsverkeer Kerkplaats. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Evaluatie éénrichtingsverkeer Kerkplaats
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Gezien
