Ga naar de hoofdinhoud

SCHOOLSTRAAT KLOOSTERSTRAAT

Van "Schoolomgeving Stella Matutina"

Ga naar het project

Er is een evaluatie gedaan met de bewoners alle punten van de bewoners zijn niet beantwoord eigenlijk was het geen evaluatie maar een info waar de buurt niet gehoord werd.

Voor de meer dan 50 gezinnen ( meeste oudere gepensioneerde en invalide bewoners) die naar hun appartement kunnen via de ondergrondse garages (woonerf kloosterhof)deze mogen 3X per dag niet naar hun garages en appartementen door het creeren van schoolstraat ,niemand is tegen de schoolstaat maar het moet leefbaar zijn voor alle partijen .Een simpele vergunning voor de bewoners lost alles op ,tevens is de straat 4 jaar geleden volledig vernieuwd maar nu worden er plots 6 parkeerplaatsen opgebroken en groen geplant daar waar aan de overzijde van de straat deze groenpartijen 4 jaar geleden zijn verdwenen?.Alle parkeerplaatsen worden tijdens de schooldagen ingenomen door leraren ,en dan ontzegt men de toegang naar de private garages dit kan gewoonweg niet, graag oplossingen van het bestuur

Reacties(3)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Peter Beyers
Geplaatst door:Peter Beyers
6 jaar geleden
Bedankt voor de verduidelijking. Ik deed in het verleden al enkele malen het voorstel aan het gemeentebestuur om de toegang voor de volledige school (kleuter/middelbaar) aan de kant van het gemeentepark te voorzien. Daar kan men gemakkelijker een deel van de openbare weg afsluiten bij begin- en einde van de schooltijd. Zo is er genoeg ruimte voor de ouders om te wachten en is daar ook veel minder verkeer. De poort in de Kloosterstraat zou dan als nooduitgang kunnen dienen. Gedaan met gevaarlijke situaties, geen nood aan het wegnemen van parkeerplaatsen. Leg daarenboven nog een rijbaankussen in de Kloosterstraat thv het Blok, om het verkeer af te remmen en de oversteek vanuit Achter d'Hoven te beveiligen. Allemaal geen grote kosten en veel veiliger.
    Profiel van Eric Loyens
    Geplaatst door:Eric Loyens
    6 jaar geleden
    Beste peter ,wij vragen niet om door de schoolstraat te rijden ,maar wel om de afsluiting te plaatsen aan het woonerf dan kunnen de 50 gezinnen nog altijd naar hun ondergrondse garage en zo naar hun appartement.en de schoolkinderen kunnen veilig de school bereiken.als er dan toch een auto proberen door te rijden dan is het de taak van de politie om er controle op te houden.
      Profiel van Peter Beyers
      Geplaatst door:Peter Beyers
      6 jaar geleden
      Bewonerskaarten lossen het probleem niet op. Iedereen weet dat, wanneer er auto's door de schoolstraat rijden, andere bestuurders zullen volgen. Wie gaat dit controleren? Enkel een volledige versperring (vb. beweegbare bareel die de rijbaan volledig afsluit) kan soelaas bieden. De politie zou toezicht kunnen houden. Er is een commissariaat op loopafstand.
        Totaal aantal likes: 1, totaal aantal dislikes: 0
        . Je kunt niet langer reageren op ideeën in Schoolomgeving Stella Matutina. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Schoolomgeving Stella Matutina

        Delen

        Geplaatst door

        Huidige status

        Gezien