Ga naar de hoofdinhoud

Voorrangsprobleem.

Van "Schoolomgevingen Gooreind"

Ga naar het project

betreft : kerkplein Gooreind

Eénrichtings verkeer is daar een must, heeft zelfs niets met schoolomgeving te maken. Wel zou het verstandig zijn om alle weggebruikers ( zeker de auto bestuurders ) te wijzen op de voorrang van rechts regel, want alle gehaaste moeders en vaders houden hiermee geen rekening , als ik mijn voorrang niet af geef zou ik elke week enkele aanrijdingen in de schoolomgeving hebben. Als ik dan de tijd neem om een gehaaste vader/moeder te volgen tot aan de parking en hen hierop aanspreek denken zij dat ze voorrang hebben, met een hele toestand tot gevolg, dit is niet normaal. De kinderen krijgen gelijk een fout idee aangesmeerd. Zo een "voorang van rechts" campagne zou wel degelijk resultaat hebben, want dan gaan de bestuurders aan de kruispunten snelheid minderen wat de schoolgaande kinderen en andere zwakke weggebruikers ook tengoede zou komen. Vluchtheuvels hebben geen zin als snelheidsremmer, ze vliegen erover. Beter zijn versmallingen, dan gaat de snelheid er ook uit ( bloembakken, paaltjes enz ) Ik krijg veel getoeter als ik aan de vluchtheuvels afrem, dit zegt genoeg denk ik. Verder zou een beetje meer blauw op straat, niet verbaliserend , maar eerst uitleggend veel meer bijbrengen bij onze bewoners, die duidelijk geen ervaring in stadsverkeer hebben, zelf leg ik 50.000 km/jaar af ( veel steden Brussel, Luik, Charleroi, Parijs,Luxemburg enz. , het verschil met Gooreind is enorm, de lokale inwoners hebben hier geen benul van drukkere stedelijke omgeving, en we evolueren ook hier naar deze situatie. Jammer genoeg evolueren de autobestuurders niet mee door een gebrek aan controles, de nutteloze alcoholtests overdag, en geniepige snelheidscontroles zijn een doorn in het oog, want dat is echt niet het probleem in Wuustwezel. Van een auto liefhebber die graag veilig onderweg is.

PS : zelf op de Bredabaan komen bestuurder uit de kleine zijstraatjes en denken ze dat ze voorrang hebben, rijden vlak voor je neus de bredabaan op als je keurig 70 aan het rijden bent, dit is schrikwekkend, minsten 2 à3x per maand maak ik dit mee. Ook mijn huisgenoten .

Dirk Douwen 0471 81 81 61

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Totaal aantal likes: 4, totaal aantal dislikes: 1
. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Schoolomgevingen Gooreind. Je kunt niet langer reageren op ideeën in Schoolomgevingen Gooreind

Delen

Geplaatst door

Huidige status

Gezien