Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Lokaal bestuur Wuustwezel

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Lokaal bestuur Wuustwezel Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

N DR

Lid sinds 7 juni 2019

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 2 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Beukendreef moet zone 30 worden

N DR•3 jaar geleden We hebben het aangepaste mobiliteitsplan een aantal maal bekeken en beluisterd.We zijn teleurgesteld maar vooral boos dat er voor de Beukendreef / Oude Baan geen maatregelen worden genomen. Sedert een periode van bijna 4 jaar zijn we met zeer sterke argumenten naar voor gekomen om aan te tonen dat het hier door de herhaalde omleidingen een zeer gekende sluipweg is geworden, metingen hebben dit ook bevestigd.Toename van het verkeer alsook vrachtverkeer brengen de zwakke weggebruikers dagelijks in gevaar.Het mobiliteitsplan zou de fietsers meer moeten beschermen. Behalve dan in de Beukendreef/Oude Baan?Het is hier tenslotte ook een fietsroute.Over de veiligheid van de voetgangers wordt zelfs niet gesproken, echt een schande vinden we dit.We wandelen en fietsen hier op de rijbaan en worden dagelijks blootgesteld aan veel doorgaand verkeer tegen een onaangepaste snelheid.Alle adviezen van zowel het studiebureau alsook van de provincie (geen voetpad / fietspad = zone 30) worden van tafel geveegd.In het filmpje wordt duidelijk gezegd en ik citeer "iedereen moet zich veilig kunnen verplaatsen"Dan is men wel degelijk de voetgangers en fietsers vergeten die door de Beukendreef/Oude Baan komen.Men beschouwt de Beukendreef als een verbindingsweg en dit is absoluut niet correct.Beukendreef verbindt geen 2 gemeenten maar is heel duidelijk een populaire sluipweg.En zelfs als jullie dit als verbindingsweg zien, moet dit veilig zijn voor iedereen en dus ook voor voetgangers en fietsers, dus zone 30 aubIk maak even een aantal vergelijkingen:- Dorpsstraat : zeer veel (vracht)verkeer + fietsers op de rijbaan = terecht zone 30 - Kalmthoutsesteenweg tot Rijsvennen : zeer veel (vracht)verkeer + fietsers op de rijbaan = terecht stukje zone 30 - Stoffezandstraat : veel verkeer + fietsers op de rijbaan + smal wegbeeld = terecht zone 30 (hier is telkens een voetpad aanwezig) - Beukendreef : veel verkeer + voetgangers én fietsers op de rijbaan => GEEN MAATREGELEN !! ZONE 50 ???Wij vragen met aandrang aanpassing naar zone 30.

Veilige straten

N DR•7 jaar geleden Veilige straten met snelheidsbeperking en meer controles daarop. Bloembakken en dit in reeksen van 3 stuks ipv 2. Meer zones plaatselijk verkeer om sluipverkeer te voorkomen. Straatverlichting vervangen door LED lampen en snachts laten branden.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab