Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Lokaal bestuur Wuustwezel

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Lokaal bestuur Wuustwezel Home
  • Home
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Marc Anthonissen

Lid sinds 11 juni 2019

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 3 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

een veilige Biest

Marc Anthonissen•7 jaar geleden Samen met andere fietsers en voetgangers wensen we een Biest:*waar fietsers afgescheiden van auto's kunnen rijden en niet rond geparkeerde auto's moeten laveren en ondertussen hun leven riskeren door auto's die voorbij vlammen*waar voetgangers kunnen beschikken over hun voetpad en niet moeten uitwijken voor auto's die er op staan geparkeerd*waar voetgangers en fietsers veilig kunnen oversteken van en naar Brekelen over de Bredabaan*waar voetgangers en fietsers het verbindingsstraatje naar de Dorpsstraat kunnen nemen zonder over de boomwortels te vallen

Maak er een park van

Marc Anthonissen•5 jaar geleden Mooi binnengebiedMaak er een park vanGroen is de beste investering in de toekomst

kijk breder dan de straat, vooral voor de fietsveiligheid

Marc Anthonissen•6 jaar geleden Ik heb met belangstelling de conceptnota van de heraanleg van de Dorpsstraat bekeken. Blijkbaar maakt de Dorpsstraat deel uit van het functioneel fietsroutenetwerk en kleurt daarbij oranje, maar rood zou beter op zijn plaats zijn. Als we de dwarsdoorsnedes bekijken van de Dorpsstraat op de verschillende breedtes, blijkt er voor de fietsers op de meeste plaatsen niet meer in te zitten dan een fietssuggestiestrook, wat er nu ook ligt. Toch is één van de streefdoelen van de heraanleg van de Dorpsstraat: het verbeteren van de fietsinfrastructuur. Dus bij voorbaat een loze belofte. Ik begrijp dat je de Dorpsstraat niet breder kan aanleggen dan ze in werkelijkheid is. En toch pleit ik er voor om het breder te bekijken, namelijk tot en met de Biest. Ook in deze straat zijn de fietsers bevreesd om te fietsen en rijden volwassenen zelfs op het voetpad met hun fiets. De Biest wordt binnenkort ook opnieuw aangelegd. Ik hoop dat men hier wel aan de fietser denkt en aan beide kanten een vrijliggend fietspad aanlegd. Dit is volgens mij mogelijk als men voor de auto's slechts eenrichtingsverkeer toestaat. Als de Biest die 2 volwaardige fietspaden heeft, kan zij samen met Brekelen, die ook 2 fietspaden heeft en de Neerstraat de rol opnemen van functionele fietsroute of alternatieve fietsroute. Natuurlijk zijn we dan nog maar aan de bib. Daar moet het mogelijk zijn om zeker aan de kant van de bib een vrijliggend (tweerichtings)fietspad aan te leggen tot aan de Lange Gasthuisdreef. Daar kan men natuurlijk veilig fietsen richting achterbrug of Brecht. Op die manier krijg je een veilige fietsverbinding tussen Deureind en Achterbrug of tussen Kalmthout en Brecht. Op regelmatige plaatsen zijn al of moeten veilige doorsteken gemaakt worden richting hoofdas Kalmthoutse stwg-Dorpstraat. Dit kan bijvoorbeeld via: Melkerijstraat + doorsteek, Bredabaan, doorsteek van Biest naar Dorpsstraat en doorsteek Dorpsstraat - Achterd'hoven. Zo zou het goed zijn dat er ook een fietsverbinding komt van de Lange Gasthuisdreef (thv huis van het kind) naar het begin van de Kampweg waar het volwaardig fietspad aan de beek terug begint, eventueel naast de beek over het kerkhof (na herschikking). Vanuit deze verbinding kan ook een doorsteek gemaakt worden over de site Hens - Zodiac. Ik begrijp dat dit niet in één-twee-drie te verwezenlijken valt maar als we de fietsveiligheid willen verbeteren, moeten we een visie hebben die breder denkt dan 1 straat .Marc Anthonissen
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab